https://telegram.me/joinchat/Bj7Jdjwh9I53yGr6ZzIFhQ تغذيه همستر
زمان جاري : دوشنبه 11 تیر 1403 - 4:05 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آيا ميدانيد؟ ايا ميدانيد :





سلام دوست عزیز, به احترام شما مشاهده تصاویر و لینک ها بدون عضویت در انجمن میسر می باشد، اما باعث افتخار ما خواهد بود که عضوی از دوستان ما باشید عضويت در انجمن چيت چت فقط 1 دقيقه طول ميكشد و احتياجي به تاييد در ايميل ندارد. چيت چت و اعضای آن میزبان گرم شما خواهد بود
تعداد بازديد 26
نويسنده پيام
behzad آفلاين




ارسال‌ها : 1407
عضويت: 24 /6 /1391
سن: 22
آيدي ياهو: behzad206m
تشکرها : 48
تشکر شده : 275
تغذيه همستر



تغذیه همستر

احتياجات غذايي همسترها بسيار شبيه به رت است . آنها در انتخاب غذا سخت‌گير نبوده و تقريبا ً همه چيز خوارند . با اين حال همستر علاقه زيادي به تخم‌مرغ ، برنج ، گوشت و سيب‌زميني دارد . وي حيوان صرفه‌جويي بوده و علاقه زيادي به پرخوري ندارد . با این وجود ، به منظور تامین سلامت و نشاط همستر بايد جيره مناسبي كه شامل پروتئين ، كربوهيدرات ، چربي ، ويتامينها و مواد معدني ضروري باشد برايش مهيا كنيد .

براي برطرف ساختن نياز حيوان به كربوهيدرات ، استفاده از غذاهايي مانند سيب زمينی ، برنج و يا دانه‌هايي مانند ذرت ، گندم ، جو و بلوط مفيد است . بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه اين حيوان به ويتامينهايي مانند A و D و E و K و برخي ويتامينهاي خانواده B نياز مبرمي دارد و عدم تأمين آن باعث بروز اختلالاتي مانند كاهش وزن ، ضعف عضلاني ، اختلالات عصبي ، اختلال در شد و ريزش مو خواهد شد . بهمين دلیل سعي كنيد از سبزيجات و ميوه‌هاي تازه در جيره ، بعنوان مكمل غذايي استفاده كنيد . استفاده از سبزيجات بويژه در دوران توليد مثل براي همستر بسيار مفيد خواهد بود . با اين حال هيچ موقع سعي نكنيد مقادير زياد آنرا يكدفعه به حيوان بخورانيد ، زيرا اين كار باعث بروز اسهال خواهد شد .

در ضمن در مصرف حبوبات بايد اين مسئله را مد نظر قرار دهيد كه هر چند همسترها داراي دستگاه گوارش قوي با توانايي هضم بالايي هستند ، با اين حال ميوه‌جات ترش ، مانند پرتغال كه خاصيت اسيدي دارد براي آنها مضر هست لذا توصيه به خوراندن آنها نمي‌شود .

در صورت امكان از پليت‌هاي آماده و مخصوص جوندگان به همراه تخم آفتابگردان (كه از غذاهاي مورد علاقه همستر است) نيز مي‌توانيد استفاده كنيد . مصرف اين پليت هاي آماده شده بخاطر اينكه حاوي مقادير قابل توجهي پروتئين هستند بسيار سودمند خواهد بود . در مورد آب مورد نياز حيوان بايد توجه داشته باشيد كه همسترها اساسا ً به آب زيادي نياز ندارند ، با اين حال بهتر است آب آشاميدني تميز همواره به مقدار كافي در اختيار آنها باشد .

اين حيوانات خصوصيات تغذيه اي عجيب و جالبي دارند . آنها قبل از خوردن غذا ، آنرا به دقت بازرسي مي‌كنند و سپس غذا را وارد جيب هاي گونه اي خود كرده و در اين قسمت انبار مي‌كنند . سپس غذاي انبار شده را در گوشه‌اي خالي كرده و به خوردن آن مشغول مي‌شوند . آنها پس از خوردن غذا با دستهاي خود دهان و بيني‌شان را تميز مي‌كنند . از خصوصيات قابل توجه اين حيوان ، مدفوع خواري آن است كه در واقع جزء عادتهاي تغذيه‌اي حيوان است و ما هيچ توصيه‌اي براي ترك دادن اين عادت نمي‌كنيم . در مورد كميت جيره غذايي و دفعات تغذيه همستر در هر روز ، بايد بدانيد اين حيوان به حدود 8 تا 12 گرم غذاي روزانه و حدود 8 تا 20 سی سی آب نياز دارد . به گفته ديگر وي روزانه به اندازه ده درصد وزن بدنش آب و غذا مصرف مي‌كند و تنها يك وعده غذايي در روز براي تغذيه‌اش كافي است .



امضاي کاربر : Azizam!  Age Man Ba Hame Garm Migiram 
Khakiam 

Na Lashi 

Goore BaBaye To & Tarze Fekret 




چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 13:58
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

سلام دوست عزیز, به احترام شما مشاهده تصاویر و لینک ها بدون عضویت در انجمن میسر می باشد، اما باعث افتخار ما خواهد بود که عضوی از دوستان ما باشید عضويت در انجمن چيت چت فقط 1 دقيقه طول ميكشد و احتياجي به تاييد در ايميل ندارد. چيت چت و اعضای آن میزبان گرم شما خواهد بود

تماس با ما | تغذيه همستر | بازگشت به بالا | پيوند سايتي RSS