https://telegram.me/joinchat/Bj7Jdjwh9I53yGr6ZzIFhQ بهداشت همستر
زمان جاري : دوشنبه 11 تیر 1403 - 3:50 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آيا ميدانيد؟ ايا ميدانيد :





سلام دوست عزیز, به احترام شما مشاهده تصاویر و لینک ها بدون عضویت در انجمن میسر می باشد، اما باعث افتخار ما خواهد بود که عضوی از دوستان ما باشید عضويت در انجمن چيت چت فقط 1 دقيقه طول ميكشد و احتياجي به تاييد در ايميل ندارد. چيت چت و اعضای آن میزبان گرم شما خواهد بود
تعداد بازديد 32
نويسنده پيام
behzad آفلاين




ارسال‌ها : 1407
عضويت: 24 /6 /1391
سن: 22
آيدي ياهو: behzad206m
تشکرها : 48
تشکر شده : 275
بهداشت همستر



از آنجايي كه همسترها حيوانات كنجكاو و جونده‌اي هستند ، در صورتيكه در محيط اطراف خود (بيرون از قفس) به گردش آزادانه بپردازند ، ممكن است خطراتي را براي خود بوجود آورند . براي مثال جويدن سيمهاي برق مي‌تواند منجر به مرگشان شود . بنابراين حتي الامكان اين فرصت را براي وي مهيا نسازيد . محل نگهداري همستر را حداقل هفته‌اي يكبار تميز كنيد . ظروف آب و غذا نيز بايد هر هفته حداقل سه بار تميز و ضد عفوني شوند . در ضمن بايد دقت كنيد كه از مواد سمي در شستشو و ضدعفوني كردن قفس ، ظروف آبخوري و غذاخوري استفاده نكنيد .

قبل از خوراندن سبزيجات تازه و ميوه‌ها آنها را بطور دقيق شستشو دهيد ، چرا كه ممكن است آغشته به سموم آفت كش بوده و براي حيات حيوان خطرآفرين باشد . همواره پس مانده‌هايي غذايي را از بستر و قفس همستر جمع كنيد زيرا در غير اينصورت آنها دچار گنديدگي شده و باعث بروز بيماري خواهند شد . همانطور كه در صفحات پيش گفته شد ظرف آب نيز بايد به گونه‌اي باشد كه براحتي آب درون آن به قفس نريزيد .

همسترها اساسا ً به خوردن كرم‌ها ، سوسك‌ها و ساير حشرات علاقه نشان مي‌دهند ، با اين حال سعي نكنيد در تغذيه آنها از اين موجودات استفاده كنيد . حتي‌الامكان از ورود موشها به محل زندگي همستر جلوگيري كنيد ، چرا كه ممكن است بيماريهاي خطرناكي را به همستر منتقل كنند . در مورد محل نگهداري همستر بايد دقت داشته باشيد تا از وزش باد و هواي سرد درامان باشد و در صورت امكان يك جاي گرم را براي نگهداري آن در نظر بگيريد .

اگر تعداد زيادي همستر نگهداري مي‌كنيد ، همواره دقت داشته باشيد كه همستر بيمار را شناسايي كرده و آن را از بقيه جدا كنيد . همستر بيمار ممكن است علائمي مانند ترشحات بيني و چشم ، موريختگي ، اسهال ، عطسه ، عدم تحرك و نشاط ، رنگ‌پريدگي چشمها و بي‌اشتهايي را نشان دهد . توجه داشته باشيد كه سرماخوردگي مي‌تواند از انسان به همستر منتقل شود . بنابراين از تماس اشخاص سرماخورده با آن جلوگيري كنيد .

در محل زندگي جمعي همسترها ، همستر زخمي را از سايرين جدا كنيد چرا كه همستر زخمي مورد حمله ساير همنوعان خود قرار خواهد گرفت . نكته ديگري كه در مورد بهداشت همستر بايد رعايت كنيد اين است باید كه با قرار دادن مقداري چوب سفت و محكم مانند چوب گردو و يا بلوط از رشد بيش از حد دندانهاي همستر جلوگيري كنيد .

در مورد مقيد كردن همستر نيز بايد دقت كنيد تا از خشونت بيجا خودداري كرده و موجبات ترس و تحريك حیوان را فراهم نسازيد . براي مقيد كردن مي‌توانيد از يك قوطي استوانه‌اي شكل استفاده كنيد و يا مي‌توانيد پوست ناحيه گردن حيوان را گرفته و پاهاي عقبي آن را در كف دستتان نگهداريد . اگر قادر نيستيد كه هيچ كدام از روشهاي گفته شده را بكار ببريد ، بهتر است يك دستكش پوشيده و آنرا برداريد .


امضاي کاربر : Azizam!  Age Man Ba Hame Garm Migiram 
Khakiam 

Na Lashi 

Goore BaBaye To & Tarze Fekret 




چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 13:59
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

سلام دوست عزیز, به احترام شما مشاهده تصاویر و لینک ها بدون عضویت در انجمن میسر می باشد، اما باعث افتخار ما خواهد بود که عضوی از دوستان ما باشید عضويت در انجمن چيت چت فقط 1 دقيقه طول ميكشد و احتياجي به تاييد در ايميل ندارد. چيت چت و اعضای آن میزبان گرم شما خواهد بود

تماس با ما | بهداشت همستر | بازگشت به بالا | پيوند سايتي RSS